The Last Day of the Semester.

Hai hai hai. Asalammualaikum reader! *aku sendiri la tu --"*
Haha sokayyyyy. Sebenarnya, sebentar lagi. Lebih kurang 150 minit lagi , aku akan menghadapi Test Foundation Engineering Mathemathics. Weeehuuuuuu. I can't wait for it. Keluar tajuk Trigonometry. Eleh, senang je kan. Shakinah memang tayah study pon. Dia kan memang brilliant tahap kuasa infinity kebabom!!! *this is what we call self-esteem yg tinggi*. Sekian~

Well, saje nak kongsi. Harini hari Jumaat. Lalalalalala~ Pagi tadi, Alhamdulillah aku bangkit awal dan menunaikan solat subuh di bawah. Mase rakaat first, encik Imam membacakan sebuah surah yang sangat aku familliar sangat sangat sangat. "Ni mesti surah Al-Mulk ni. Confirm! Yang 30 ayat tuu" mindset aku mengset suatu statement. And suddenly Encik Imam mengangkat takbir "Allahu Akbar!". Aku tanpa segan silu dan confident tahap kuasa 365*366 terus melakukan ibadah ruku'. Yelaah, lepas bacaan surah-surah lazim kann kita ruku' , ye dakk ? Tapi, yg pelik bin weirdnye kakak yg berjemaah sebelah punya sebelah aku tu terus sujud. Aku cam "Dahell !!!!" Lepastu aku bangun dari ruku' aku yg bertahan agak agak 45 seconds tu then aku berdiri tegak. Tegak seperti tiang bendera di hadapan sekolah. "Ehh, ini kan surah As-Sajdah!!! Ape la Shakinah ni. Tadi tu, Encik Imam takbir supaya kita buat sujud Tilawah la bijak!!!". Then, aku pon terus sujud. Sujud untuk melakukan sujud Tilawah. Aku cuba ingat balik bacaannye, tapi aku tak hengat. Ya Allah, aku terlupa sangaaaaaaaaaaaat. Apelah Shakinah ni mase kecik-kecik dia suke makan semut goreng bersalut coklat sebenarnye. That's why, hahaha. Lepastu, aku ponn bangunlah dengan rase sebal dan frust sebab tak dapat ingat bacaan sujud Tilawah dan terus meneruskan solatku mengikut Encik Imam. Sekian~

The moral value is : Ehh Deyy, ingatlah bacaan Sujud Tilawah tu. Senang jo. Pastu cubalah buat Sujud Tilawah tu selalu di hari Jumaat. Bagus tauuu :3. Ehh jap, kau macam confirm confirm hafal As-Sajdah kann? Ha ape lagi. Hafal lerrr!

Comments

Popular Posts