AR - RAZI NATION part 2 ^^

Assalammualaikum .... peace yo !!! hahahaha . Dah macam AC Mizal pulak aku nih . Hahahahaha . Okay2 , seperti yang dijanjikan , aku nak buat sambungan entry bagi AR Nation part2 pulak . So , tempoh hari aku dah memeperkenalkan kengkawan aku yang sebanyak 15 orang tuh . HArini , kita sambung lagik yang balance 11 orang tuu okay ??



Oleh sebab gades kat atas nih dah tanya kat aku mana sambungan entry nih . So , aku sambung dan start lah dengan nama dia dia duluuuuu . Hehehehehe . Nama kawan aku yang kiri (pandangan korang) ialah Nurliyana Adila binti Suboh . Kami just panggil dia Yana jeeek . Yana ni ajk akaun ataupun ajk kesayangan Teacher Liza . Hahahahaha . Yana nih pernah satu kelas ngan aku time form 1 Fatimah . Masa tuhh dorang suka panggil Yana , Nurli tak silap aku , kann Yana ??? Yana ni masa form 1 dia sangat ADMIRE kitorang punya KPU , nama akak tuhh Kak Nadhrahtul Huda binti Misral . Betol tak Yana ???? Hehehehehehe . Yana nih jelaaaa satu satunya member kelas aku yang dah masuk universiti tau . Tak caye ??? Herm , sukatilaaa . Yang penting dia dah masuk lagik awal dari kitorang . UTP lagi kau *suare mak jemah* Hahahahaha . Yana nih dokk paling depan dalam kelas and dia selalu kena usha ngan Cikgu NN mase Add Math . Yana ni same je ngan budak sebelah dia nihhh minat Infinite gile gile . Yelaaaa , dorang kann Inspirit sejati . Sorang minat Hoya , sorang minat L . FB : Liyana Adila :)

Okay okay , gadis L tuhh nama dea Nurhanis binti Aminuddin . Hanis nih memang omey cam baby . Kadangkadang kalau aku lalu sebelah dia memang aku boleh bau bedak Baby Johnson , yihaaa ! Setahu akuu , mule mule dia cakap dia yang suke CN BLUE , last last akulaa BOICE sejati *naw , sejatinye --"* Hanis nih satu dorm ngan Jiah , Farhiyah dan Ekyn . Dorm Adnin 6 . sebelah dorm aku je . Hahahaha . Actually , budak budak kelas kitorang sume dorm satu aras , kecuali Cik Nasyid , iaitu Ain Hussin . So , sebab tuh kitorang rapat . Hanis nih ponn selalu buat 'pose L' yer tuhhh kira cam pose hubby sayang dia lewww . Kann Hanis kann ??? Hanis ponn duduk depan sebaris dengan Yana and Ain . So , memang secara automatik nye dorang rapat . Frankly , saya suke temgok family Hanis . sebab semuanye omey omey belaka . Heeeeeee :D . FB : Nurhanis Aminuddin



Okay , nama budak omey nih ialah Aiza Adilah binti Md Salleh . We just called her Aiza . AIza nih dokk Bukit Rambai gakk dengan aku , cuma jauh siket laaa . Cuba tengok muka dia , dia memang ade eye-smiled , sebab tu Hakim gelar dia SUNNY . Tapi aku tak rase ponn ade iras Sunny , lansung takde kayyy ? Wahahaha . Aku sangat suka mak dia . Mak dia sangat sangat BAIK dan muda . Seriously , baru 38 years old this year . Bak kata AIza , maseh boleh dapat baby lagi . Hahahahah . Yelaaa , Aiza ponn nak adik lelaki jugak . Kann Aiza ?? Aiza nih dua beradik je . So, kira dia punya siblings paling least laaa dalam kelas aku . Kelas aku ade yang sampai 11 siblings , ade 3 , 4 , 5 . semua siblings perempuan ponn ade . Anak sulung , anak bongsu , anak emas , anak anak . Haihhh , macam macam jenis lew sonang citer . Aiza ni sorang je Librarian kat Ar .Aiza sekarang tengah keje kat Tesco Peringgit jadik Cashier . Pernah satu hari , aku lawat dia kat sane . Pergghhhh , muka KETAT , macam ayam berak kapur . Penat katanye , siann dia . FB : Aiza Adilah :)




Ituuuuu diaaa my bestfriend forever *yang pakai spec* . Nama dia Nur Farhiyah binti Zulkofli . For your information , Farhiyah ni same sekolah ngan aku dari darjah 6 kat SK Taman Bukit Rambai sampai Form 5 kat SMKA Sharifah Rodziah . Yelaaaa , rumah dia ponn sepelauh je dari rumah aku . Kalau aku kentut ponn dia boleh bau . Okeee , itu tipu ^^V . Farhiyah ni BAAAAAIIIIKKKK sangat . Dia selalu tolong aku , aku je tak selalu tolong dia . Farhiyah je the only one Pengawas and Badar kat kelas kitorang . Almaklumlah yang lain perangai cam Hantu je kannn ? Hokhok *tapi aku baik siket dari yang lain* Kadangkadang masa Farhiyah kene soal ngan Cegu NN dengan penuh tanda tanya dan dia tak dapt jawab , aku kesian dengan dia sebab tak boleh nak bantu dia . Pernah satu ketika , masa time form 4 , cegu NN denda dia sebab tak siapkan keje Add Math . Tapi , masa tu Farhiyah sakit so dia tak siapkan . Cegu NN ponn dendalah dia , sohh lari keliling bangunan blok Form 4 aku nun 2 kali . Aku ponn cakaplahh . "Cegu , mana boleh!" Then , cikgu NN dengar suare2 yang sumbang then tanya "Sape yang cakap tu?" , Aku ponn angkat tangan . "Cikgu , Farhiyah sakit tadi , sebab tu dia tak dapat siapkan" . Tetiba plak , aku ponn kene denda sekali "AWAK LARI 100 KALI KELILING BANGUNAN!!!" What the _ _ _ _ ??? Amboihh cikgu tak mengagak .*monolog hati* . Pastu kann , hati akuu ponn sentaplaa wehh . Aku ponn minta izin cikgu pegi Toilet . Pastu aku menangis sekuat hati dan menjerit "ARRRGGGGHHH !" sebab aku rase bodoh nangis pasal bende ni jek . Cikgu NN dak cuak pasal suara aku boleh dengar sampai ke kelas . *padahal kelas aku sebelah menyebelah je dengan tandas , wahahaha* Dia ponn sohh Eyna tengok tengokkan aku .Hahaha , Farhiyah rilekss je masa aku masuk kelas . Aku plak yang OVER menangis . Hakhakhak , AR Nation dah gelakkan aku . Kesian Cikgu NN time tuuu , muka cuak kott . Sorrri Cikgu . Me LOVE you , cikgu ^^V . FB : Nur Farhiyah :)



Dua dua minah nihhhh ehem ehem ialah dorm mate akuuh . Whoaaaaaaa , rindunye nak berTOTAK dengan korang . Belah kiri yang ala ala tinggi cam Zirafah tuu , nama dia Daya . Nama penuh dia Nurhidayah binti Sa'ali . Dia sama ajk Koop ngan aku denagn Hanum . Daya nih sekatil ngan aku , wahahahaha *ehh , jgn pikir lain* . I mean , sekatil lew , aku katil bawah . Dia katil atas . Kann sekatil namanya *mesti korang da pikir laing kann ?* Masa kat dorm Daya selalu kuarkan Transis dia untuk dengar HotFm . Dia minat HotFm , aku plak minat EraFm . Tapi , aku pongg layankanlah. asalkan tak bosan buat homework . Pernah sekali kat kelas , Eyna buat undian sape minat Hot , Era . Last2 SinarFm yang menang , wakakakaka . Japjap , Sinar ke Suria , aku ponn Confuse lew . Daya nih tinggi , kira the tallest person in our class . Tinggi dia aku agak 190 cm . *hehehehe* . Tinggi kann ? Tengok gambar tuhh , pokok pon lagik rendah dari dia . Wakakakakakaka . Daya jangan marah . Nanti Ashraf tak suke , wiheeeeeee . FB : Nurhidayah binti Sa'ali :)

Okey , minah yang bajet bajet cunn tuhh , nama dia Nur Syukrina binti Abu Bakar . Kami teriak dia Syuk je . Syuk Syuk Syuk . Pernah sekali time form 5 , aku gaduh teruk ngan dia disebabkan hanya aku terBACA diari rahsia dia tuu . Cehhhhh . 2minggu kaw tak tegur sape , walhal kitorang satu dorm , katil berjiran lagik doewh . Aku pongg makin lama makin akward sebab tak cakap dengan dia a fortnight . Aku ponn nak buat plan berbaik ngan dia . Aku bagi nota , aku bagi air kotak .Entahhh , aku ponn lupa macam mana . Tapi dah baik laaa sampai sekarang . Mase kitorang hang out masa birthday aku ponn , dia ngajuk dengan aku sebab aku dah TERSENGET kan dia punya kek . Masa tuhh memang aku dah suspek itulah birthday aku paling teruk dalam sejarah sebab aku dah melukakan hati kawan aku. Adik aku *sebab dia lahir 7/12* , dorm mate aku .Adoyyy , memang salah akuu . Sorry Syuk , naseb baik boleh umpan dia dengan RANTAI RAMA RAMA tuhh . Syuk , sorry time tuu . Me love you all laaaa , dun worry . FB : Cik Ina :)

Last but not least , member yang paling disayangi ramai . Member Qila Dini


Aku start dari kanan korang . Nama dia Raja . Nama penuh dia sebenarnya Raja Nurul Afiah binti Raja Abdullah . Nama dia unik kann ?? Tapi , nama aku lagi unik . oke LEMPANG ! Dia memang ade keturunan raja Kelantan *whispering* Raja nihh tak silap aku mak dia pernah mengajar kat sini . Tapi , time tuhh aku masih berhingus dan tak pernah tahu ponn kewujudan Sharifah Rodziah . Raja ni gakk pernah sekelas ngan aku time form 1 . Ape aku nak borak lagi pasal dak Raja nihh , entahh aku pon tak tahuuuu .. Raja Raja Raja . Ampun Tuanku beribu beribu ampun . Sembah patik harap diampun . Peacee , yow ! FB : Raja Afiah :)

Sebelah Raja is Anna . Her full name is Nurul Farhana binti Jaafar . Dulu time form 3 dorm dia sebelah dorm aku jekk , iaitu Zamrud 9 . Aku Zamrud 8 . Entah dia ingat ke tidak , wakakaka . Farhana ni jenis yang aktif sukan cam bola tampar . Dian ni aku tengok cam anak jantan sikit tapi dalam hati ade taman bunga ala ala lake garden . Wahahahahayy . Dulu , kaki dia opps silap kuku kaki dia pernah terkopek sebab ade orang pijak time main bola sepak . Whaaaaaa , aku boleh tahu rase azab seksaan kuku kaki terkopek tuhh , perit wehhh !! Jangan confuse ye kawan kawan , Farhana nih islam . Bukan Cina Mualaf walaupun muka dia ala ala Chinese look gituu . Teacher Liza pon suke panggil Anna dengan nama 'Si Putih' . Aku dengar pon dah macam nama anjing dak Shin Chan . FB : Nurul Farhana :) 

Okayy , itu dia . Aqilah Ardini binti Azmi yang ala ala muka terencat + budak tak cukup umur yang kat tengah2 gambar nihh . Hai Qilaaaaaaaaaaa ! Qila nikann sangat kelakar yuuuu . Teacher Liza panggil dia 'Si Hitam' , memang tak bole blaaa . TApi jarang jarang je . Sian Qilaa . Yu know , Qila nih sangat BRILLIANT tahap GIGA . wahhh , kemain kau . Dia memang minah Add Math + Chemistry . Aku ponn pelik plus curious cemane dia je yang boleh dapat A dalam Chemistry dalam kelas aku . Kadangkadang wehh , dia sorang je dapat A . A solid plak tuhhh . Yang lain dapat B + , B , B- . Akuu ?? Akuu punya tayah citer laaa . Haha , even aku nih ajk chemistry . Selain itu , dia juga sangat KREATIF . Since form 1 aku kenal dia , kelas yg dia belajar mesti pernah menang keceriaan even sekali ponn . Qila selalu bawak kek muffin or makanan kat kelas kami . Begitu juga dengan Raja dan Farhana . Qila suke buat tulisan berangkai and kadang kadang boleh namanya dibaca dari QILA ARDINI kepada GILA ARDINI . Cikgu Jimmy panggil dia Ardini . Huahahar . FB : Qila Dini :)

Ituponn lagik sorang Qila . Tapi nama dia Nurul Aqilah binti Parlan . Cara kami nak bezakan dia dengan Qila Dini so we called her Qilap . Hahahaha dah macam Qilap pulak aku dengar . Qila nih kelakar , jenis cam muka blur + toya . Kadangkadang aku aneh tengok muka selamba badak dia . Mengikut blog mereka ----> nak huha huha , datanglah sini (!) , dorang cakap Qila or LALA nih jenis yang bajet cam ketua . Akuu ponn tataw laa kann , tapi Qila ni memang boleh buat kelakar tanpa buat lawak , hahahahha . Serious !!! Qila nihh kalau aku xbalas mesej dia , mesti dia bising . Wakakaka , sorry laa Qila . Takde kredit pulak time dia bagi mesej . Kalau time ade kredit takde plak dia nak bermesej . FB : Aqillah Parlan :)

Hai Aineeeeeeeee . Wakakakaka . Nama dia Nur 'Aini binti Abidin . Yeke ? yekottt . Tapi selalunye kalau cegu cegu dokk panggil dia memang tak lekang dengan nama ayah dia sekali. 'Aini tu ponn kena sebut dengan bunyik 'Ain' tu sekali . Kasik Pekat ehhh ? Aini nih kalau dalam blog dorang memang digelar Nini je . Okehh , aku lupa plak . Kalau Raja dipanggil Jaja . Farhana dipanggil Anna . Qila Dini digelar Qiqi . *Kasik pekat Q tuh ehh* Qila Parlan pulak Lala . Haaa memang sesuai ade Qiqi dan Lala . Then Aini ialah Nini . 'Aini nih anak last tak silap akuu . Dia ade banyak kakak and abang . Tak silap aku dia pernah pergi ke Indonesia tengok kakak dia Graduation . Waaaaaahhh , bestnye !!!! Aini ni ponn kelakar cam Qila . Aini kengkadang paling last tahu sesuatu maklumat *padahal semua orang tahu maklumat tu serentak* , mungkin sebab dia leka kott masa tuhh dan akhirnya dia akan bersuara dengan "Ehhhh , aku tak tahu ponn !" Hahahaha , kesian Aineee . FB : Ainee Abidin :)

Walauapeapepun yang terjadi , Ar-Razi will still lasts forever . Kadang kadang orang lain cakap kami nih terlampau rapat dan tidak bergaul dengan orang lain . Ohhhh tidak ! Kami cuma Ar-Razi Nation , kami bersatu padu sebab kami sudah sekelas selama 2 tahun. Macam dah siblings act kami nihhh . Dan kami sangat SAYANG guru kelas kami iaitu Puan Norkhayati binti Ngosman dan Encik Abdul Razak bin Samsuddin . Kami SAYANG semua guru - guru kami . Cikgu Suriani , cikgu Jimmy *Fazilah Shuhaimi* , Ustazah Wan , Cikgu Zarina , Teacher Liza , Teacher Nadia , Teacher Salmah , Ustazah Nazrah dan semua guru guru di SMKA Sharifah Rodziah . We promise we will give you excellent results so that you will proud of us , batch 08/12 students . I love you all . Saranghanda , saranghanda . Saranghaeyo yeongwonhi . Uhibbukum jiddan jiddan <3








Comments

Popular Posts